Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Jonas Sjöstedt (V) bör be våldtäktsoffer om ursäkt

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Jonas Sjöstedt (V) bör be våldtäktsoffer om ursäkt   ons 11 okt 2017, 22:57

Jag ställer mig frågan av vilken anledning han bör göra det? Är det så att samtliga invandrade män från utomeuropeiska länder är våldtäktsmän? Ja om du frågar en SD-anhängare så blir svaret troligast ett rungande JA! Men är det hela sanningen? Nej, icke då. Sedan invandringen till Sverige ökade markant så har, sägs det, antalet gruppvåldtäkter ökat och även våldtäktsstatistiken i sig. Kanske att just gruppvåldtäkter är ett brott som kommit med i invandringens kölvatten, men inte våldtäkter. Våldtäkter har funnits sedan urminnes tider och kommer förmodligen aldrig att utrotas så länge som det inte sker ett gudomligt mirakel.

Är det inte dags att lägga fokus på grundproblemet med våldtäkter istället för att försöka göra det till ett invandringsproblem? Och vilket är då grundproblemet? Svaret är enkelt: Mäns (oavsett nationella härkomst) dåliga syn på kvinnor. Varför jag förtydligar just "oavsett nationell härkomst" beror på att när t.e.x. en svensk man har en dålig kvinnosyn så är det bara graden som skiljer sig från en utländsk dito man som också har dålig kvinnosyn. Jag har ett förslag på var ifrån vi kan börja och det är att fostra in våra söner i en framtida, kvinnovänligare generation.

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Sjöstedt (V) bör be våldtäktsoffer om ursäkt
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Jonas Rönnqvist
» Låst material från NSD / Kuriren i sin helhet
» 2016-11-12, SHL-omgång 16, Leksand - Luleå

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Invandring och integration-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: