Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Kurd och SD-anhängare

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Kurd och SD-anhängare   ons 09 mar 2016, 01:47

Det var en gång en pizzabagare. Han är kurd och han är muslim. Men han röstar på SD.

Först trodde jag det rörde sig om ett falskt rykte. Så jag kände, nej jag måste fråga honom personligen! Han sa ja, ja jag röstar på SD. Jag tycker Sverige tar in för många invandrare.

Jag småflinade, sa att men jösse petter, DU är invandrare!? Du är dessutom muslim och hit kommer hur många muslimer som helst ju. Om Sveriges makt legat hos SD när du kom hit till Sverige för dryga 10 år sen, då hade du portats vid gränsen, mannen.

Han sa att han inte är troende muslim, att han gillar inte att så många nyanlända förstör för honom som sköter sig här i landet. Därför röstar han SD.

Sen kom det kunder in i pizzerian och jag gick därifrån... och skakade på huvudet. En SD-anhängare i min värld är inte kurd och muslim.....

Några tankar kring detta?
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Kurd och SD-anhängare   ons 09 mar 2016, 17:03

Jo de finns.

Vet dock inte om vår taxichaffis här i samhället röstar på SD, men han har sagt till sina döttrar att de inte skall gifta sig med en landsman, då de inte respekterar kvinnor & ser dem inte som jämställda i livet.

Han liksom den du talade med säger samma sak... han blir även kallad rasist av sina landsmän och har blivit hotad pga att han inte anser det skall komma hit såna som förstör för de som sköter sig & vill ha ett bra liv & glada för det nya liv som de fick möjlighet i Sverige.

Han vägrar även tvinga sina kvinnor (fru & döttrar) att bära slöja, och DET går inte i god ton med hans landsmän...
Men som han sa sist jag åkte med honom.. Mina döttrar & min fru är mina jämlikar. Det är inte min sak att bestämma över dem.
Chrisse

Antal inlägg : 171
Poäng : 282
Registreringsdatum : 13-05-17

InläggRubrik: Sv: Kurd och SD-anhängare   lör 12 mar 2016, 21:42

Paradoxalt nog röstar ganska många utlänningar SD och jag fattar inte varför...
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Sv: Kurd och SD-anhängare   sön 13 mar 2016, 16:17

Chrisse skrev:
Paradoxalt nog röstar ganska många utlänningar SD och jag fattar inte varför...

Jag tror jag förstår i alla fall invandrarna som kom hit för länge sen. Backa några steg i tiden så ser du att invandringen då markant skiljer sig från dagens invandring. Stod t.e.x. chilenarna och bosnierna t.e.x. för lika många brott som vi ser asylsökande från exempelvis arabländerna och delar i Afrika? Tror du inte att landets befintliga invandrare också tröttnat på utvecklingen? Jag tror det.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Kurd och SD-anhängare   

Kurd och SD-anhängare
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» (Plasta) stötfångare/spoiler
» Golden Boy - Onda Civic. till salu
» Sierra T5 "flygel"