Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Andreas

Antal inlägg : 2583
Poäng : 5816
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 49

InläggRubrik: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    mån 07 mar 2016, 00:21

Tycker hon. Skribenten alltså. Mina kvinnliga muslimska f.d kollegor och mina muslimska vänners fruar, kan dock inte tänka sig att bada ihop med män. Det är liksom tabu. Helt otänkbart. På riktigt. Jag respekterar mina f.d kvinnliga kollegor och mina vänners fruar. Självklart. Men sett ur en generell synvinkel... ja då är jag mer benägen om att hålla med artikelförfattaren - Heidi Avellan - Vi ska inte återgå till ett könsseparerat samhälle i Sverige.

Men är det så enkelt? Jag skulle t.e.x som kristen inte vilja se min fru eller döttrar i hijab, niqab, burka eller abaya. För jag är kristen. De muslimska kvinnor jag känner, kan inte tänka sig att inte bära hijab. Eller bada tillsammans med män. 

Jag känner mig kluven. Vad tycker ni andra?

http://www.sydsvenskan.se/opinion/heidi-avellan/bada-med-grabbar-ocksa/
Till överst på sidan Gå ner
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    mån 07 mar 2016, 06:34

Jag tycker, vi är i Sverige och då är det så som vi har det i Sverige som gäller...

Vi kan inte komma till andra länder, och tro att de skall ändra allt för att passa hur vi är vana att ha det.
Man får anpassa sig.

Skulle du kunna se nåt enda muslimskt land som skulle låta oss ha bad för både män & kvinnor ihop för att vi känner oss mer komfortabla med det?
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Sv: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    mån 07 mar 2016, 12:32

Andreas skrev:
Tycker hon. Skribenten alltså. Mina kvinnliga muslimska f.d kollegor och mina muslimska vänners fruar, kan dock inte tänka sig att bada ihop med män. Det är liksom tabu. Helt otänkbart. På riktigt. Jag respekterar mina f.d kvinnliga kollegor och mina vänners fruar. Självklart. Men sett ur en generell synvinkel... ja då är jag mer benägen om att hålla med artikelförfattaren - Heidi Avellan - Vi ska inte återgå till ett könsseparerat samhälle i Sverige.

Men är det så enkelt? Jag skulle t.e.x som kristen inte vilja se min fru eller döttrar i hijab, niqab, burka eller abaya. För jag är kristen. De muslimska kvinnor jag känner, kan inte tänka sig att inte bära hijab. Eller bada tillsammans med män. 

Jag känner mig kluven. Vad tycker ni andra?

http://www.sydsvenskan.se/opinion/heidi-avellan/bada-med-grabbar-ocksa/

Jag förstår kluvenheten i och med att du umgås med muslimer Andreas. Jag tycker dock det är stort och samtidigt glädjande också att läsa om att muslimer och kristna faktiskt kan umgås om religionsskillnaderna läggs åt sidan. Det händer inte ofta att jag ser kristna och muslimer umgås under andra former än i egenskap av kollegor eller grannar och då under kontrollerade former som inte innebär att parterna kommer för nära varandra socialt.

Spontant tycker jag att man följer seden dit man kommer eller så avstå från att bada.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    mån 07 mar 2016, 13:11

"Spontant tycker jag att man följer seden dit man kommer eller så avstå från att bada."

Håller med tumbb
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    ons 09 mar 2016, 01:27

Det finns bara en sak att säga om nån frågar mig. Islam + kristendom = ej kompatibla. Jag hade i händelse av krig faktiskt aldrig flytt till ett muslimskt land. Orsak - jag är kristen och jag tänker inte konvertera eller låta mina kvinnliga nära och kära tvingas gömma sig i burka, niqab, hijab och vad deras kläder nu heter.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    ons 09 mar 2016, 17:05

Håller med er Kevin, Kaoziel & Micke thumps-up
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.    

Heidi Avellan: Bada med grabbar. Också.
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vill också ha en flashig dämpare
» Skellefteå
» Blev också lite nostalgisk. Min gamla A-traktor

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Invandring och integration-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: