Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN   fre 04 mar 2016, 18:50

På Svenska
11.40 in ser ni en *14åring* med sina SK. JÄMNåriga klasskamrater... Säg mig.. VAD är FEL med den bilden???
Varför kan inte myndigheterna SE det?

Men se hela filmen.. den är informativ.
Till överst på sidan Gå ner
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Sv: Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN   sön 06 mar 2016, 01:23

"Ålderskontroller anses integritetskränkande." Det anser svenska myndigheter. Sverige bör följa efter våra nordiska grannar och införa obligatoriska ålderskontroller. Annars är det inte konstigt att antalet ankarbarn ökar över tid. Dessa ankarbarn delar självklart med sig av Sverige och svenskarnas naiva dumhet till släkt och vänner som är kvar i hemlandet. Om någon berättar att omvärlden i allmänhet och ankarbarnen i synnerhet, hånskrattar åt svenska myndigheter blir jag inte förvånad.....
Simba

Antal inlägg : 393
Poäng : 640
Registreringsdatum : 13-09-12
Ålder : 41

InläggRubrik: Sv: Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN   sön 06 mar 2016, 02:19

14 år... Jo tjena!

Citat:

"– Jag gissar att 90 eller 95 procent av dem jag träffat ute på boendena är äldre än 18. Ofta betydligt äldre. Jag minns att jag en gång kom in på ett boende och spontant utbrast: ”Oj, ett barn!” Det slank bara ur mig, och personalen skrattade och sade ”ja, titta, ett barn”. Där satt en liten kille på kanske 12-13 år vid en dator. Det är enda gången jag sett någon på ett boende som jag är säker på att han verkligen är ett barn. Sedan finns det ju några som troligtvis är 16-17 som de påstår sig vara, men det är ett fåtal. Det är unga män som sitter på de här boendena. Sällan flickor, och sällan barn."

http://www.nyatider.nu/de-ar-inga-barn-de-ar-bortskamda-unga-man/

När slutar Sverige att göra bort sig?
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN   sön 06 mar 2016, 11:19

aldrig.. inte så länge som vi inte får ordentliga kontroller & NYA glasögon på de som skall granska.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN   

Om "ensamkommande flyktingbarn" - eller ANKARBARN
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» kkk 27 eller hx 35?
» vad är bäst? doch eller pinto?
» Linjär eller progressiv BTR?