Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.   tor 03 mar 2016, 22:44

Behöver inte ens ha glasögonen på för att SE att dessa på filmen inte är barn.
Till överst på sidan Gå ner
P.S
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.   tor 03 mar 2016, 23:44

Ja i det fallet håller jag med dig. Jag trodde för en stund naivt att ensamkommande flyktingbarn var just - barn men när jag läser i media inser jag att så inte är fallet i ruskigt många fall. Här behöver vi inte ens ålderstester för att se och jag förstår inte hur det kan ha blivit så. Sverige drar ett löjes skimmer över sig varje gång som dom accepterar vuxna individers påstående att dom är barn men i själva verket vuxna människor.
Andreas

Antal inlägg : 2586
Poäng : 5821
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 49

InläggRubrik: Sv: Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.   fre 04 mar 2016, 00:09

Barn skyddas av FN´s barnkonvention och kan inte utlämnas, så självklart är det många som myglar med åldern och Migrationsverket sväljer i princip det mesta. Jo man tackar. Sedan hur många fall av vuxna barn det rör sig om vet jag inte. Men det kvittar, för myndigheterna måste bli hårdare på kontroller av dessa människor.
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.   fre 04 mar 2016, 06:43

Sen det jag reagera på är också, var är flickorna?

Läste om de som är god män/kvinnor åt dessa ensamkommande.. hur de ena stunden talar med sin egen röst o när de sitter hos myndigheter och skall prata om sin ålder så sitter de med barnslig förställd röst & myndighetspersonen *ser* inte detta utan säger.. jooo men jag bedömer dig vara 16 år som du säger du är... fast personen är långt över 20 år & man ser det med blotta ögat...
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Sv: Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.   sön 06 mar 2016, 01:27

Att flickor inte reser hit till Sverige i egenskap av "ensamkommande flyktingbarn" har till stor del orsak i att pojkar/män värdesätts högre av familjen än vad flickor/kvinnor gör. Intressant om man får veta hur många procent av de "ensamkommande flyktingbarnen" som verkligen är under 18 år och hur många som är under 16..
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.   

Ensamkommande flyktingbarn = ofta vuxna personer.
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tändspolen brinner!
» Byta bromsok
» Asplöven 2012/2013, Del 1

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Invandring och integration-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: