Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gäst
Gäst

InläggRubrik: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   tis 01 mar 2016, 17:42

http://www.sydsvenskan.se/sverige/ny-flyktingstrom-kanna-sverige-under-april/

Regeringen och Migrationsverket varnar för kraftigt ökade flyktingströmmar under våren och försommaren.

Sen beklagas det att vi inte tar emot fler????

Hur många tycker DU att vi skall ta emot?
Till överst på sidan Gå ner
Ärtan
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   tis 01 mar 2016, 21:27

Men om Sverige hamnar i krig med annat land Ir inbördeskrig och ni som tycker Sverige tar emot för många flyktingar måste fly, vill ni då att andra länder ska neka er asyl då??
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   tis 01 mar 2016, 22:36

Men nu handla inte min tråd om det du fråga om.. så skriv du en egen topic & ställ den frågan.

fö. Varför skall 'Sverige ta emot alla??
Hörde på nyheterna att de nekar bostäder i Frankrike, för de vill till Sverige... Om de nekar hjälp de erbjuds, skall de inte hit heller.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   tis 01 mar 2016, 22:40

Ärtan skrev:
Men om Sverige hamnar i krig med annat land Ir inbördeskrig och ni som tycker Sverige tar emot för många flyktingar måste fly, vill ni då att andra länder ska neka er asyl då??
Off topick .. följ forums etikett.
Ärtan
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   tis 01 mar 2016, 23:31

Jag tycker att dom som hjälp behöver skall få en fristad i Sverige oavsett hur många och en miljon människor tror jag faktiskt att det är en siffra som överdrivits. Du gärna överbevisa mig...

Människor flyr krig från många länder i världen och vill vi ha en fristad i annat land i händelse av krig då går det inte tänka människoliv i siffror tänker jag och hoppas att jag hållit mig on-topic nu då...??
P.S
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   ons 02 mar 2016, 00:20

"Hur många tycker DU att vi skall ta emot?"

Oberoende av siffror i alla fall så anser jag att Sverige självklart ska fortsätta hjälpa människor på flykt men under kontrollerade former som inte negativt påverkar den redan befintliga befolkningen.

Sverige idag hjälper inte asylsökande under just dessa kontrollerade former jag efterlyser och därför anser jag (trots min bakgrund som asylsökande för 30 år sen) att invandringen bör begränsas.

Vi hjälper inte människor om det inte finns jobb och bostäder till alla. Vi är inte i 80-talet nu 2016, när jag kom till Sverige på 80-talet var arbets och bostadssituation en helt annan.

Vi skapar utanförskap och grupper ställs mot varandra och man ser det här tydligt på arbetsmarknaden och på bostadsmarknaden där myndigheter tränger undan och "glömmer" bort människor som är födda i Sverige och låter nyanlända ta plats först. Jag efterlyser helt enkelt en ansvarsfullare invandringspolitik om Sverige ska ha en chans att klara av att fortsätta hjälpa.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   ons 02 mar 2016, 06:28

P.S skrev:
"Hur många tycker DU att vi skall ta emot?"

Oberoende av siffror i alla fall så anser jag att Sverige självklart ska fortsätta hjälpa människor på flykt men under kontrollerade former som inte negativt påverkar den redan befintliga befolkningen.

Sverige idag hjälper inte asylsökande under just dessa kontrollerade former jag efterlyser och därför anser jag (trots min bakgrund som asylsökande för 30 år sen) att invandringen bör begränsas.

Vi hjälper inte människor om det inte finns jobb och bostäder till alla. Vi är inte i 80-talet nu 2016, när jag kom till Sverige på 80-talet var arbets och bostadssituation en helt annan.  

Vi skapar utanförskap och grupper ställs mot varandra och man ser det här tydligt på arbetsmarknaden och på bostadsmarknaden där myndigheter tränger undan och "glömmer" bort människor som är födda i Sverige och låter nyanlända ta plats först. Jag efterlyser helt enkelt en ansvarsfullare invandringspolitik om Sverige ska ha en chans att klara av att fortsätta hjälpa.
Ja bättre kan man inte säga det.
Klart vi ska hjälpa men då måste det vara hjälp och inte bara förvaring.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   ons 02 mar 2016, 06:44

Håller helt med P.S

Jag har lagt länk i topic-inlägget där det står om 1 miljon människor.
Om du inte anser det stämmer, så får du ta fram det som motbevisar.

"Därför ser den svenska regeringen inte nedgången av flyktingar till Sverige som tillräckligt varaktig för att våga lätta på gränskontrollerna. Enligt justitieminister Morgan Johansson (S) är en kritisk period att vänta under april och maj.
– Vi ser framför oss ett år som kan bli väl så svårt ur flyktinghänseende som förra året, säger han.
– Vi befinner oss mitt i vintern. Vi har en situation där många har sökt asyl i Tyskland. Vi har en fortsatt stark inströmning från Turkiet. I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år. Gräns- och id-kontroller är åtgärder som vi måste ha, säger Morgan Johansson."
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.   

I fjol kom det en miljon människor. Det kan bli ännu fler i år.
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Fler tutknarkare?

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Invandring och integration-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: