Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Slutmålet: ett globalt shariastyre

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Andreas

Antal inlägg : 2583
Poäng : 5816
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 49

InläggRubrik: Slutmålet: ett globalt shariastyre    mån 29 feb 2016, 00:35

Bilden är tagen ur ett annat sammanhang än den länkade artikeln i Sydsvenskan.

15 okt. 2012, på ett möte i Köpenhamn. Målet: att skapa ett muslimskt kalifat styrt enligt sharialagar. Nu har organisationen också etablerat sig i Sverige.

Hizb ut-Tahrir företräder en mycket liten del av alla de människor med muslimska rötter som lever i Norden. Men i pausen i foajén slår det mig att just dessa fundamentalister faktiskt bekräftar den skräckpropaganda som Sverigedemokraterna och Dansk Folkeparti sprider: muslimer som tar avstånd från västlig demokrati.

Alltså är snacket om islamister i Sverige och deras önskan om att Sharialagar ska gälla även i Europa, inkl Sverige, inget nytt under solen. Tänk på att denna artikel skrevs 2012, vi har 2016 nu.... Jag har fyra döttrar, som i sin tur kanske kommer få döttrar... framtiden skrämmer mig. Vi kan inte blunda längre för utvecklingen.

http://www.sydsvenskan.se/danmark/slutmalet-ett-globalt-shariastyre/
Till överst på sidan Gå ner
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    mån 29 feb 2016, 06:56

Svårt att blunda för det när man ser det dagligen, om man bara öppnar ögonen...  Långt från alla vill se.. de säger bara, jag vet för lite om det för att vilja ta ställning...
KaoZiel
Gäst

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    mån 29 feb 2016, 06:59

luktar diktatur.
/sarkasm/ Nu ska vi vara öppna och acceptera, länge leve mångkulturen /sarkasm/

Vad är det för fel på folk speciellt kvinnor som konverterar till detta för tryck.

Vi kan prata religion i dö dagar, när man säger religion så säger alla -vi måste vara förstående.
Men pratar vi diskriminering och förtryck så accepterar vi inte det.

Islam förtrycker och diskriminerar, ja kristendomen gjorde det för men i och med att kyrkan förändrades till nya testamentet spreds Jesus ord om att acceptans och respekt och förståelse.
Moderat

Antal inlägg : 170
Poäng : 227
Registreringsdatum : 14-03-12
Ålder : 59

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    mån 29 feb 2016, 15:40

När människor utövar islam under normala förhållanden utgör inte Islam ett hot mot västvärlden eller andra delar av världen. Det är först när människor vänder sig till den extremare sidan av Islam - Islamism och utövandet av islamism uppstår - som det också uppstår hot mot säkerheten.

Lär er först och främst skillnaden mellan islam och islamism.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    mån 29 feb 2016, 16:41

Det är som kristendomen ... Alla religioner har sin del av fanatiker, beklagligt så består Islam av för stor del fanatiker för att inte oroa sig över vad dom hittar på.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    mån 29 feb 2016, 16:47

jo men frågar du de vanliga muslimerna så stöder de allt som står i Sharia, så när de tvingas välja så ställer de sig i leden & stenar kvinnan till döds som blivit våldtagen för att få tillbaks sin heder, osv...

Sen om vi ser till att de föder 8 barn per 2 vuxna medans svensken endast får knappt 1.5 barn per 2 vuxna så utrotar vi oss sakteligen.. medans muslimerna ökar med runt 6 barn mer per 2 vuxna..
Då har vi inte de med de som blir med barn med muslimer som sedan tvingas konvertera till muslim för att deras barn måste fostras enligt en *enda sanna*..

och lägg där till den ökning av flyktingar som kom in i höstas..

+ de som *räddas* från isis o skall integreras tillbaks i Sverige...

NOG finns hotet här
Andreas

Antal inlägg : 2583
Poäng : 5816
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 49

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    tis 01 mar 2016, 00:08

Anneli skrev:
Svårt att blunda för det när man ser det dagligen, om man bara öppnar ögonen...  Långt från alla vill se.. de säger bara, jag vet för lite om det för att vilja ta ställning...

Nu är det väl så att en del vet väldigt lite om saken för att kunna säga något om det. Utan att medvetet blunda. Jag vet heller inte speciellt mycket om islam och dess inriktningar. De enda muslimer jag känner är min f.d arbetsgivare och mina dåvarande kollegor. Fina och arbetsamma människor som samtliga gett sitt nya hemland mycket bra saker.

Sedan finns det givetvis dem som blundar medvetet av olika skäl. Få vill väl t.e.x kallas rassar utan att egentligen vara det.

Jag är inte främlingsfientlig och definitivt inte rasist, men man har ju läst en hel del den senaste tiden. Och trots att jag försökt vara så källkritisk som möjligt (gammal "yrkesskada") så undgår mitt öga inte att se det som sker runtomkring ute i världen. Så det man inte vet, kan alla ta reda på. Fakta finns.

http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Moderat

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    tis 01 mar 2016, 11:09

Anneli skrev:
jo men frågar du de vanliga muslimerna så stöder de allt som står i Sharia, så när de tvingas välja så ställer de sig i leden & stenar kvinnan till döds som blivit våldtagen för att få tillbaks sin heder, osv...

Sen om vi ser till att de föder 8 barn per 2 vuxna medans svensken endast får knappt 1.5 barn per 2 vuxna så utrotar vi oss sakteligen.. medans muslimerna ökar med runt 6 barn mer per 2 vuxna..
Då har vi inte de med de som blir med barn med muslimer som sedan tvingas konvertera till muslim för att deras barn måste fostras enligt en *enda sanna*..

NOG finns hotet här

Där tror jag du har fel Anneli och om inte annat så generaliserar du grovt när påstår att "vanliga muslimerna stödjer allt som står i sharia." Källor på det?

Jag håller dock för övrigt med om att det är galet att försöka rädda IS-terrorister och naivt tro (och framförallt farligt att tro) att de förmås integreras tillbaka i Sverige.
Moderat

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    tis 01 mar 2016, 11:11

KaoZiel skrev:
Det är som kristendomen ... Alla religioner har sin del av fanatiker, beklagligt så består Islam av för stor del fanatiker för att inte oroa sig över vad dom hittar på.

Men fortfarande är frågan om islamiska fanatiker förmår ta över...
Simba

Antal inlägg : 393
Poäng : 640
Registreringsdatum : 13-09-12
Ålder : 41

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    tis 01 mar 2016, 11:53

Moderat skrev:
KaoZiel skrev:

Det förmår dem om de blir tillräckligt många och svensken fortsätter blunda... Jag tror inte det dröjer länge heller faktiskt..
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    tis 01 mar 2016, 14:04

Moderat skrev:
KaoZiel skrev:

Klart dom kommer ta över som svenska kyrkan försöker lämna över till Islam. http://www.dagen.se/biskopen-vill-%C3%B6ppna-kapell-f%C3%B6r-fler-religioner-1.401832

Fan vad skönt att jag inte är religiös.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    tis 01 mar 2016, 14:10

Moderat skrev:
Anneli skrev:

NOG finns hotet här

Där tror jag du har fel Anneli och om inte annat så generaliserar du grovt när påstår att "vanliga muslimerna stödjer allt som står i sharia." Källor på det?

Jag håller dock för övrigt med om att det är galet att försöka rädda IS-terrorister och naivt tro (och framförallt farligt att tro) att de förmås integreras tillbaka i Sverige.  

Admin
Admin

Antal inlägg : 2481
Poäng : 6845
Registreringsdatum : 12-12-14

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    ons 02 mar 2016, 00:32

KaoZiel skrev:
Moderat skrev:
KaoZiel skrev:

Klart dom kommer ta över som svenska kyrkan försöker lämna över till Islam. http://www.dagen.se/biskopen-vill-%C3%B6ppna-kapell-f%C3%B6r-fler-religioner-1.401832

Fan vad skönt att jag inte är religiös.

Moskéerna skulle aldrig plocka undan sina för religionen typiska symboler och öppna portarna för kristna att be i. Var religion har sin plats och även om jag inte är troende så pass att jag går på gudstjänster etc, så är kyrkan en plats för kristna. Det finns numera dessutom gott om moskéer i Sverige...

Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Slutmålet: ett globalt shariastyre    

Slutmålet: ett globalt shariastyre
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Invandring och integration-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: