Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Kan man få ny lägenhet och ha betalningsanmärkningar??

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Mission Impossible
Gäst

InläggRubrik: Kan man få ny lägenhet och ha betalningsanmärkningar??   ons 02 dec 2015, 23:08

Hej! Jag undrar om det finns nån här som har erfarenhet av att byta bostad men som jag, oxå har betalningsanmärkningar??

Det är så att läget är akut och jag måste snart flytta. Jag och min ex-tjej har separerat men vi tvingas fortsätta bo under samma tak. Hon har förstahandskontraktet så jag flyttar ut men det ser ju så mörkt ut när jag kollat med div. olika kommunala bolag och dom accepterar inte betalningsanmärkningar.

Är det nån som vet hur man kan hitta andra vägar? Allt är av intresse!!
Till överst på sidan Gå ner
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Sv: Kan man få ny lägenhet och ha betalningsanmärkningar??   tis 08 dec 2015, 23:42

Mission Impossible skrev:
Hej! Jag undrar om det finns nån här som har erfarenhet av att byta bostad men som jag, oxå har betalningsanmärkningar??

Det är så att läget är akut och jag måste snart flytta. Jag och min ex-tjej har separerat men vi tvingas fortsätta bo under samma tak. Hon har förstahandskontraktet så jag flyttar ut men det ser ju så mörkt ut när jag kollat med div. olika kommunala bolag och dom accepterar inte betalningsanmärkningar.

Klart att du kan byta boende trots betalningsanmärkningar. Det blir tuffare för dig men det är absolut inte omöjligt! Jag har ett rent kreditregister men jag har vänner som inte har det och för dem har det inte varit några problem med att byta boende. Svårast får du dock om du har hyresskulder och/eller avhysning i registret.

Störst chans har man hos privata hyresvärdar, mindre chans hos kommunala värdar. Det jag råder dig till är att ringa upp och prata med hyresvärdar som är intressanta för dig. Stick inte under stol med att du har betalningsanmärkningar, de tar alltid kreditupplysning. Förklara din situation för dem. Många hyresvärdar uppskattar att man för en öppen dialog med dem. Var dock förberedd på att de kan kräva en eller två borgensmän eller deposition så det är bra om du är förberedd med det också när du ringer. Framförallt - ge dig inte. Du får napp någonstans, förr eller senare. Lycka till!

Admin
Admin

Antal inlägg : 2481
Poäng : 6845
Registreringsdatum : 12-12-14

InläggRubrik: Sv: Kan man få ny lägenhet och ha betalningsanmärkningar??   fre 15 jan 2016, 00:10

Mission Impossible skrev:

Så klart du kan det. De flesta jag känner som har/haft betalningsanmärkningar har inte haft problem med att hitta ny bostad. Lite krångligare men definitivt inte en omöjlighet! För övrigt se Kevins svar till dig. Ge dig inte och lycka till!

Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Kan man få ny lägenhet och ha betalningsanmärkningar??   

Kan man få ny lägenhet och ha betalningsanmärkningar??
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Allmänt forum-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: