Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Sverige är ett rasistiskt land!

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Uma

Antal inlägg : 86
Poäng : 156
Registreringsdatum : 13-12-12

InläggRubrik: Sverige är ett rasistiskt land!   mån 14 sep 2015, 16:59

Hur tolkar man annars SD´s allt större väljarstöd än att det har blivit legitimt att uttrycka rasistiska åsikter?

Var och varannan människa man pratar med ute på stan, i jobbet och vänner och bekanta, uttrycker också dom ett ökat stöd för SD-åsikter. Det är inte många år sen som vi såg att såna åsikter hörde samman med skinnskallar och att vanlige Svensson inte ville blanda sig med rasistiska åsikter. Men idag när rasismen smugit sig in i folkhemmet och fått fäste hos Svensson har det blivit helt ok att uttrycka islamofobi och åsikter bara skinnskallarna på 80-talet hade.

Hur kunde det gå så långt?
Till överst på sidan Gå ner
Kevin

Antal inlägg : 332
Poäng : 586
Registreringsdatum : 13-12-24
Ålder : 39

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   tis 15 sep 2015, 01:00

När senast funderade du på vilka bakomliggande orsaker det kan tänkas finnas till grund för Sverigedemokraternas ökade väljarstöd?

Men trots det så är svensken mindre "rasistisk" idag än hen var för 25 år sedan.

Tyvärr är inte artikeln dagsfärsk men jag tycker du trots det ska läsa den.

http://www.svd.se/trottsam-mytbildning-om-ett-rasistiskt-sverige
Kim.

Antal inlägg : 433
Poäng : 832
Registreringsdatum : 12-12-15

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   ons 16 sep 2015, 14:39

Tror du stödet beror på att man i större utsträckning har att göra med invandrare och att man i allmänhet endast ser de dåliga sidorna. De börjar finnas och syns överallt, och när uppförandet bryter mot det normala händer det sällan på ett positivt sätt. Har själv bott i en förort med hög invandrarkvot och nu på ett område där de är få. Inställningen är helt beroende av erfarenhet och själv kommer jag vid eventuella nya flyttningar definitivt att ta hänsyn till andelen invandrare i området jag söke ny bostad.
Simba

Antal inlägg : 393
Poäng : 640
Registreringsdatum : 13-09-12
Ålder : 41

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   ons 16 sep 2015, 18:38

Uma skrev:
Hur tolkar man annars SD´s allt större väljarstöd än att det har blivit legitimt att uttrycka rasistiska åsikter?

Var och varannan människa man pratar med ute på stan, i jobbet och vänner och bekanta, uttrycker också dom ett ökat stöd för SD-åsikter. Det är inte många år sen som vi såg att såna åsikter hörde samman med skinnskallar och att vanlige Svensson inte ville blanda sig med rasistiska åsikter. Men idag när rasismen smugit sig in i folkhemmet och fått fäste hos Svensson har det blivit helt ok att uttrycka islamofobi och åsikter bara skinnskallarna på 80-talet hade.

Antagandet att Sverige är rasistiskt väcker löjets skimmer i mina ögon. Först och främst är "rasist" ordet - ligger topp 10 på mest missbrukade ord - och i och med det tappat betydelse. Alla som inte passar in i PK-maffians trångsynta mall är rasister. Så tröttsamt i längden så därför orkar jag inte sätta ord på vad jag tycker om det.

Att svenskarna är så flata, naiva och blåögda att folk utomlands skrattar åt oss är ett faktum svårt att svälja för vänstern men torde vara skämmigare än det du tar upp.

Moderat

Antal inlägg : 170
Poäng : 227
Registreringsdatum : 14-03-12
Ålder : 59

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   tis 06 okt 2015, 00:27

Begränsa antalet flyktingar men självklart att Sverige inte ska gå på SD´s linje och stoppa hjälpen till nödställda flyktingar från andra länder.

En annan viktig sak: Vi ser allt fler artiklar i olika webbtidningar som felaktigt vinklats och till och med varit osanna. Var därför uppmärksam på källorna! Det vill säga källkritisk. Detta är särskilt viktigt eftersom det i Sverige och i övriga Europa blåser hårdare och hårdare högerextrema vindar och historien visar oss hur farliga högerextrema krafter blir om de vinner!
KaoZiel
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 10:55

Uma
"Hur tolkar man annars SD´s allt större väljarstöd än att det har blivit legitimt att uttrycka rasistiska åsikter?

Hur kunde det gå så långt?"

Kan det vara att Svensken har tröttnat, det Micke säger har stor del att göra med saken att dom som kommer till viss del prioriteras.
Men att dom sen sitter på bussen och protesterar för att det är för mycket träd och att det inte är en stor stad, kan också ha med saken.
Sen att det ska ta till kniven och hugga ner folk så fort det går i mot dom och att dom ska avisas, kan också ha med saken att göra.

Men vi ska vara ärliga och säga att det här är ca 5 till 10% av dom som kommer hit, men tack vare pressen så är det dom vi ser.

Jag tror inte Svensken har blivit mer rasistisk utan Svensken har tröttnat på all skit och att folk kastar skit på oss.

"har blivit legitimt att uttrycka rasistiska åsikter" Så du säger att jag har inte rätt att säga vad jag tycker när invandrare som kommer hit våldtar kvinnor för dom inte är täckta från top till tå. Eller när dom kastar het vatten över sin dotter för att 10 åringen inte vill gifta sig med 40 åringen. så vidare och så vidare.

Jag tror inte vi har blivit mer rasistiska utan vi har blivit mer realistiska att det inte fungerar.

Sen när vi endå är i gång så kan vi klippa Islam med.

"Religions- och trosfrihet är en rätt för medborgare att fritt bestämma över sin religiösa eller annan övertygelse och över hur övertygelsen ska utövas, inklusive rätten att inte ha några övertygelser och att stå utanför alla samfund. Religionsfriheten kan ses både som en universell rättighet, och som en angelägenhet mellan staten och den enskilde. Det senare synsättet innebär att staten inte har rätt att med lagstiftning eller med ingripanden, inskränka den enskildes rätt till religionsfrihet, med vissa förbehåll. Det förra synsättet innebär att det även är en angelägenhet mellan individer.
Religionsfriheten räknas som en av de mänskliga rättigheterna, och finns uttryckt i till exempel Europakonventionen, artikel 9:
Envar skall äga rätt till tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet. Denna rätt innefattar frihet att byta religion eller tro och frihet att ensam eller i gemenskap med andra, offentligt eller enskilt, utöva sin religion eller tro genom gudstjänst, undervisning, andaktsövningar och iakttagande av religiösa sedvänjor. Envars frihet att utöva sin religion eller tro må endast underkastas sådana inskränkningar, som äro angivna i lag och som äro nödvändiga i ett demokratiskt samhälle med hänsyn till den allmänna säkerheten, upprätthållandet av allmän ordning, skyddandet av hälsa eller moral eller av andra personers fri- och rättigheter."
Vi pratar om en religion som ger sig på folk för hur dom klär sig och där med inskränker i folks frihet och rättigheter. "skyddandet av hälsa eller moral eller av andra personers fri- och rättigheter" Så i egentligen ska dom inte få utöva sin religion då som dom bryter mot reglerna för religionsfrihet.

Ni kan få tro vad ni vill och utöva vilken religion ni vill, men låt mig vara i fred för jag skiter i vad ni tror.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 11:04

Uma, så man är per automatik Rasist för att man ifrågasätter invandrarpolitiken?

Ordet Rasist är det mest missbrukade ordet i alla språk.

Jag blev kallad rasist för att jag bad en granne sänka ljudet på sin stereo.. Sen säger han till min man -Nu vi prata man mot man, din kvinna skall hålla käft.
Min man skratta åt denna man & sa att det min kvinna säger är det samma som jag säger, Här i Sverige respekterar vi våra kvinnor.
Det kunde inte den mannen acceptera... för en kvinna får inte tilltala en man, annat än när hon blev ombedd att tala...

SÅÅÅ vem var rasist där?... Jag som bad en granne snällt att sänka ljudet.. eller mannen som tala om för min man att jag inte har en talan/röst?

Senast ändrad av Anneli den lör 27 feb 2016, 12:14, ändrad totalt 2 gånger
KaoZiel
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 11:31

Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 12:00

8 min in i filmklippet Kaoziel har postat så tittar en man i ansiktet på kvinnan & konstatera att hon fortfarande lever, och säger, alla ta en sten, hon lever fortfarande...

Evil or Very Mad

Sen säger folk att Sverige är rasistiskt....
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 12:39

Detta är från England.. Tror ni Sverige är immun från det?
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 13:58

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/odins-soldater/islamister-mobiliserer-mot-odins-soldater/a/23624528/

Detta är från Norge... Tror du fortfarande att Sverige är immun?
Det kommer inte hända HÄR.. Eller?
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   lör 27 feb 2016, 14:00

Lillith

Antal inlägg : 119
Poäng : 193
Registreringsdatum : 13-12-23
Ålder : 51

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   sön 28 feb 2016, 16:31

Chockerande videofilmer som tyvärr visar verkligheten i många länder som lyder under sharialagar. Dock vill jag inte gå djupare in i en diskussion i ämnet och det på grund av att jag anser inte att jag har tillräckliga kunskaper.
KaoZiel
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   sön 28 feb 2016, 16:50

Lillith
Men du kan ju svara mig om du tycker att Sverige är Rasistisk och att vi ska skämmas för att vi yttrar oss och tycker att vi inte ska acceptera Sharia och Islams förtryck av Människor (Väljer att inte säga Kvinnoförtryck för att jag accepterar inte det och om jag måst acceptera det så blir jag förtryckt som man där av Människoförtryck).

Det uttrycktes att svenskar har Islamofobi i första Inlägget.

Så vad jag vill säga är att du behöver inte djupare kunskaper i Islam och sharialagar, utan det som jag tycker det här handlar om är tycker vi att vi har blivit mer rasistiska och islamofobiske eller har vi bara fått nog och säger vad vi tycker.

Men det är fritt och känner du att det här inte är ett ämne som du vill bli indragen i så respekterar jag det, men varnar med orden att tiga och se på. Är samma som att acceptera det.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   sön 28 feb 2016, 18:21

Lillith
Dansk polischef varnade nyligen om att upp till 5000 terrorister kommit in i europa under *flagg* att vara asylsökande.. så det du ser på filmerna är tyvärr inte nåt som händer i andra länder... det behövdes inte mer än 19 terrorister för att få USA på knä 9/11, vad kan då 5000 göra tror du?

http://denkorteavis.dk/2016/europaeisk-graensepoliti-advarer-5000-fra-islamisk-stat-er-kommer-med-asylstrommen-ind-i-europa/?utm_medium=newsletter_ubivox&utm_source=20160220_EKSTRA+NYT+-+TERROR+OG+TOPM%C3%98DE.+20.februar+2016&utm_campaign=EKSTRA+NYT+-+TERROR+OG+TOPM%C3%98DE.+20.februar+2016
Simba

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   sön 28 feb 2016, 23:19

Uma skrev:

Vad tror du själv? Synd att du inte följt upp tråden också...
Simba

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   sön 28 feb 2016, 23:23

KaoZiel: men varnar med orden att tiga och se på. Är samma som att acceptera det."

Amen till det. tump2

Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Sverige är ett rasistiskt land!   

Sverige är ett rasistiskt land!
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Dragracing Åland 4/9
» Hvordan er importreglene i sverige mtp. biler
» Fri fart i Sverige!
» F: en kille från åland me sin 750hk bmw e30=)
» Mega squirt i sverige

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allmänt :: Invandring och integration-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: