Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Varför låta fler katter födas när det redan finns ca 150 000 hemlösa katter??

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Andreas

Antal inlägg : 2583
Poäng : 5816
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 49

InläggRubrik: Varför låta fler katter födas när det redan finns ca 150 000 hemlösa katter??   ons 15 jul 2015, 17:37

Jag sprang på en granne idag vars katt nyligen fått kattungar. Ca 6 stycken. Kattmamman var bara 1 år gammal och alldeles för ung för att bli mamma. Vilket jag påpekade för grannen och undrade varför han inte låtit kastrera henne eller åtminstone gett henne p-piller under en kortare period. Nej säger grannen. Det är bra för kattan att få en kull ungar innan hon kastreras.

Bullshit! En seglivad myt är det som lever kvar både när det gäller hundar och katter. Fråga vilken veterinär som helst så säger de också att det är en myt.
Nu undrade grannen iaf också om jag ville köpa en kattunge. Jag kunde få den för 5 kronor. En katt är alltså inte värd mer än 5 ynkliga kronor!?

Givetvis avböjde jag eftersom vi redan är ägare till 7 stycken kastrerade, vaccinerade, avmaskade och försäkrade missar. Men lovade att jag ska hjälpa honom att hitta bra för-alltid-hem till dem om han gick med på att kastrera kattmamman. Det gick han med på och jag kommer se till att han gör det också.
Till överst på sidan Gå ner
http://smadjursbloggen.wordpress.com/

Varför låta fler katter födas när det redan finns ca 150 000 hemlösa katter??
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 Går dåligt, Frågor i tråden.. Hjälp önskas!
» Startar inte vet inte varför något med insprut elr tändning
» Tändspolen brinner!
» Knackar!
» Var hittar man shims till cambern bak på Sierra?

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Djur :: Katt-
Skapa nytt ämne   Svara på ämnetHoppa till: