Skrivlusten

Social mötesplats för diskussioner och umgänge. Välkommen in i gemenskapen!

HemPortalKalenderVanliga frågorSökBli medlemLogga in

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
Dela | 

Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Admin
Admin

Antal inlägg : 2481
Poäng : 6845
Registreringsdatum : 12-12-14

InläggRubrik: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   tis 20 aug 2013, 23:59

"Den patenterade designen använder QuickFinder®️ Teknologi för att snabbt känna av skillnaden mellan blodet i pulpan och döda vävnaden i klon. Med en känslig sensor känner tången av när det är säkert att klippa, när man ska vara aktsam och när det inte är säkert att klippa. 

QuickFinder®️ klotång har en fantastisk förmåga att känna av var i din hunds klo som pulpan är! Men en högteknologisk sensorfunktion så talar den om för dig som användare när det är säkert att klippa!"

Finns till katter med.

http://animail.se/klotang-quickfinder-small.html

http://animail.se/klotang-quickfinder-cat.html

Den ska jag bara ha. Very Happy

Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   ons 21 aug 2013, 00:49

Resenationen på den klotången är inte den bästa, folk som litat helt på den och den har lärt av pulpan fel & sen har pulpan klippts av och det handlar inte om att den bara nuddat pulpan.. utan de har klippt av den högt upp.

Valpklor och småraser tror jag säkert att den kan *läsa*... men jag skulle inte lita på dem med större raser med grova klor..
Till överst på sidan Gå ner
Andreas

Antal inlägg : 2583
Poäng : 5816
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 49

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   ons 21 aug 2013, 01:01

Anneli skrev:
Resenationen på den klotången är inte den bästa, folk som litat helt på den och den har lärt av pulpan fel & sen har pulpan klippts av och det handlar inte om att den bara nuddat pulpan.. utan de har klippt av den högt upp.

Valpklor och småraser tror jag säkert att den kan *läsa*... men jag skulle inte lita på dem med större raser med grova klor..
Outch.. Det är inte så lyckat. Blöder ju så in i helsicke. Och har man då inte stop-bleeding hemma så ser snart huset ut som ett mindre slagfält.

Tror den bästa och säkraste metoden ändå är att hålla efter klorna regelbundet så att de inte växer sig långa. Hinner klon växa sig bara en aning för lång följer pulpan efter. Det är iaf min erfarenhet av hundklor. Katter har jag aldrig behövt klippa klorna på för de vässar dem ute.
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   ons 21 aug 2013, 14:19

Ett tips min veterinär tipsade mig om när vi hade hund och klippte i pulpan. Fyll en plastpåse (hundpåsar och fryspåsar har man nästan alltid hemma) med potatismjöl. Trä på påsen med potatismjöl på hundens tass där den skadade pulpan sitter. Tejpa fast påsen så den sluter tätt runt hundens ben. Låt hunden går några varv i huset så potatismjölet fördelar sig i påsen och kommer ordentligt in mellan klorna. Låt sitta 30-60 minuter. Ta av påsen och blödningen ska ha avstannat.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   ons 21 aug 2013, 14:44

GinaBaretta skrev:
Ett tips min veterinär tipsade mig om när vi hade hund och klippte i pulpan. Fyll en plastpåse (hundpåsar och fryspåsar har man nästan alltid hemma) med potatismjöl. Trä på påsen med potatismjöl på hundens tass där den skadade pulpan sitter. Tejpa fast påsen så den sluter tätt runt hundens ben. Låt hunden går några varv i huset så potatismjölet fördelar sig i påsen och kommer ordentligt in mellan klorna. Låt sitta 30-60 minuter. Ta av påsen och blödningen ska ha avstannat.
Den klotången verkar vara för bra för att vara sant Suspect 
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   ons 21 aug 2013, 15:14

McOlsson skrev:
GinaBaretta skrev:
   Den klotången verkar vara för bra för att vara sant Suspect 
Säkert kan man prova den men för dubbel säkerhet vara medveten om hur långt ut i klorna pulpan går.

Jag skulle aldrig lita till 100% på den.
Gäst
Gäst

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   fre 23 aug 2013, 19:19

Det är som då man fått baby och litar mera på badtermometern än armbågen, lite läskigt.
Men svarta klor är svåra, det kan se ut som mer nagel än vad det är, snett så ligger pulpan under nageln. Jag har alltid bara klippt toppen av nageln då det börjar låta på parketten. peppar, peppar, jag har aldrig klippt djuren.
Katterna lade jag varligt på rygg i mitt knä och klippte, då nageln började kröka sig.
ja de blängde lite, som om de skulle kunna stirra ut mig, men jag tittade aldrig på dom utan klippte lugnt och stilla.
Nu kan jag inte så vi tar det på vet. klin. Nu vaccinerade vi, så då passade vi på. Man kan inte fullt lita på tekniska prylar.
Usch man kan tänka sig att få fingertoppen avklippt.
Kurser i hundvård, med öronrengöring, kloklipp, symtom på sjukdomar, mm vore bra för nyblivna hundägare. Mvh/Sippa flower 
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas   

Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ny sorts klotång till hund och katt förhindrar att pulpan skadas
» Var hittar jag Coilovers till Sierra?
» Låda till 850.
» awd till rwd?
» Golden Boy - Onda Civic. till salu

Behörigheter i detta forum:Du kan svara på inlägg i det här forumet